Träfflokalen

Vem kan hyra:
Lokalen kan hyras av lägenhetsinnehavare/hyreskontraktsinnehavare i Brf Körsbärsgården. Barn och ungdomar under 21 kan inte hyra lokalen själva.

Bokning av lokalen:
Bokning sker på samma bokningsdisplay som du bokar tid i tvättstugan på utanför tvättstugan och träfflokalen. Bokning kan också göras via webben, läs mer här.

Bokningspass:
Det finns tre pass per dygn att boka. De två tidiga passen kostar 300 kr medan kvällspasset kostar 500 kr. Debitering sker i efterskott på din avgifts- eller hyresavi via föreningens förvaltare. Lokalen inventeras av de ansvariga i styrelsen både före och efter uthyrningen.

Utrustning:
I lokalen finns stolar och bord som med iläggsskiva kan dukas för sittning upp till 50 personer. Det finns en fullständig servis med fat, bestick och glas samt serveringsfat och tillbringare. Utifall något går sönder ska detta omgående ersättas till inköpspris.

Regler:
Lokalen är till att fungera som en extra service till de boende för att kunna ha samlingar, barnkalas, middagar eller andra aktiviteter. Eftersom den ligger inne på gården är det viktigt att alla aktiviteter sker på ett hänsynsfullt sett gentemot alla boende. Fester med musik och dans är inte lämpliga. Var noga med att det inte blir spring ut och in (t ex vid rökning) som släpper ut störande ljud. Rökning får inte ske inne i lokalen. Det är inte tillåtet att tejpa eller att klistra upp saker på väggar eller i tak.

Städning:
Ett städningspass läggs till varje bokning och detta pass kostar ingenting. Lokalen ska städas efter varje uthyrningstillfälle. Golven ska dammsugas och våttorkas, möblerna ska torkas av samt mattorna tvättas om de blivit smutsiga. Bord och stolar ska torkas av och placeras på rätt plats. Diskmaskinen ska tömmas och glas, porslin och bestick på ska ställas på rätt plats. Kolla att antal enligt inventarielistan stämmer. Sopor ska tas bort från träfflokalen, köksavfall ska slängas. Inga sopor får lämnas i eller utanför lokalen. Utomhusplatsen ska också städas. Ifall något saknas ska detta anmälas till lokalansvarig.

Helt enkelt se till att det är trevligt för nästa person som hyr lokalen!

OM lokalen är dåligt städad så debiteras den som hyrt lokalen för städning.